söndag, oktober 21, 2007

Trivs som fisken - vill gärna fortsätta

Jag har trivts som fisken i vattnet med mitt politiska uppdrag. Jag känner att jag har mycket kvar att ge. Jag tror på samarbete och hoppas att det kommande lagtinget skall kunna jobba som ett lag för Ålands bästa.

Som lagtingspolitiker blir man politisk allätare. Jag har satt mig in i frågor som rört allt från trafik och teknik till sociala frågor. Det är svårt att sia om vilka frågor som kommer att bli aktuella under den kommande mandatperioden.



Den senaste perioden har jag varit minsiter i tre år i regeringen med ansvar för kansliavdelningen. Det har passat mig utmärkt många handa frågor inom olika spännande områden.

Vad nästa mandatperiod har att erbjuda återstår att se.

Därför är det också svårt att avge några yviga löften i olika sakfrågor. Ekonomin kommer med all säkerhet att ha en central roll i alla politiska diskussioner.

Jag har här på bloggen försök ge en bild av hur jag tänker och vad jag gjort. För att du som väljare skall veta vilken typ av människa jag är och därmed kunna kvalitetssäkra ditt val.



Jag kandiderar också till stadsfullmäktige. Vår lista har i år dubbelt fler kandidater än förra perioden. Vårt allåländska tänkande och vår position i mitten har ofta givit oss en avgörande roll i frågor där de båda blocken inte kunnat enas. Nu hoppas vi på fördubbling i fullmäktige och en egen plats i stadsstyrelsen.

Inga kommentarer: