lördag, oktober 20, 2007

I morgon vet vi!

Sista kampanjdagen idag. Stämningen var glad på Torggatan. Många lyckönskade vi varandra. Där mitt i alla spännande diskussioner, intressanta kulturfrågor, krävande miljöfrågor och hoppfulla tillmälen, hembakta bullar och syrliga äpplen så var oron i magen borta för korta stunder.

Det pirrar ordentligt nu. Eller kanske mer krampar. Jag tror det blir min mest spännande valdag i morgon. Första gången jag ställde upp blev jag ersättare i fullmäktige, andra gången ordinarie i fullmäktie och ersättare i lagtinget, tredje gången egen plats i båda och dessutom efter ett år regeringsledamot.

Förut har jag bara kunnat vinna. Nu känner jag förväntningarna (främst mina egna) att det måste gå bra - annars är det ett lågt betyg för det arbete jag gjort. Typiskt kvinnligt tänkande säger endel. Må vara . Det är så jag tänker.

Om ett dygn vet vi!

Jag har i varje fall gjort mitt bästa och hunnit med och fått igenom vad jag planerat. Det har varit mycket arbete men intresant och roligt. Även i dag har en hel del tid gått åt till kontakter till Helsingfors angående snusärendet. I morgon väntar förberedelser för måndagens presskonferens om budgeten för 2008.

Inga kommentarer: