söndag, oktober 21, 2007

De fyra åren passerar revy

Jag har sovit gott i natt. I går kväll när jag lade huvudet på kudden konstaterade jag för mig själv att nu kan jag inte göra mer. Jag är nöjd med vad jag presterat och nu är det upp till väljarna om de vill att jag skall fortsätta eller inte.

Jag brukar ta en joggingrunda varje helg. I dag blev den hela 15 km. Det var skönt att ta ut sig och man blir så lugn av att springa. Jag fokuserade på de senaste 3-4 åren. Vad jag har gjort, vilka människor och öden jag träffat och fått del av. Utmaningar som ibland känts omöjliga inledningsvis och invigningar som bara varit roliga och hedrande att få del av. I höstkylan stannade mina tankar en stund vid den juliförmiddag då Finland och Sverige (Finlands EU minister Astrid Thors och Sveriges vice statsminister Maud Olofsson) möttes hemma på min veranda. Värmen - både den som vädret stod för och gemenskapen - dröjer sig kvar...

Kan konstatera att Ålandstidningens blogg är effektiv. Jag har bloggat på blogspot.com sedan juli 2006 och har runt 580 besök. På Ålandstidningen har jag varit sedan sommaren 2007 och 6000 strecket är passerat.

Inga kommentarer: