torsdag, september 06, 2007

Jenny är Intermezzos nya dirigent


Vi hade höstens första övning i går. Intermezzokören. Egentligen var det ett extra årsmöte - och vi skulle få träffa vår nya dirigent!


Hon heter Jenny Revali. Hon är sångerska och sångpedagog och har många års scenvana/erfarenhet från musikbranschen och är sedan länge en rutinerad sångpedagog. De senaste åren har hon arbetat även med andra typer av uppdrag inom t ex reklam. Hon är nyanställd sångpedagog på musikinstitutet.


Hon verkar ha en enorm bredd. Hon sjunger gärna jazz, pop, rock och visor men även klassisk musik och "allt annat som gör en glad i hjärtat!" som hon skriver på sin hemsida.


Å vad jag var lycklig. Att vi äntligen funnit en dirigent igen. Vi satt snälla och förväntansfulla och lyssnade på vad hon hade att berätta.


Jag hoppades innerligt att hon skulle känna att hon vill åta sig oss. Jag kände mig som Rasmus, han på luffen när han på barnhemmet innerligt önskade "ta mig" när hugade fosterföräldrar kom för att välja barn.


Jag tror hon var nöjd med oss. Åtminstone ville hon stanna kvar med styrelsen och diskutera repertoar och vi slog fast att vi skall öva på onsdagar.

Inga kommentarer: