tisdag, augusti 07, 2007

Semester och tokrea i Värmland

Jag har varit med familjen på en veckas semester. Vi har varit i en stuga vid Fryken omsluten av Värmlands djupa skogar. Vi har verkligen varvat ner. Tagit det lugnt. Bara varit.

Jag har solat, sprungit sammanlagt 42 km, spelat Skip-Bo och poängpoker, umgåtts med vänner vi har i trakten och shoppat. Det var slutspurt på rean den här veckan. Tok-rea! Jag har ekiperat mig från topp till tå med nya skor, högklackade sixty-seven (har aldrig gått i högklackat förr), Esprit-jeans, väst och kavaj och ett smycke från Baglady. Alltihop för 1100 SEK! 60% rabatt! Det ni! Det absolut största fyndet var ett linne för 19,50 som kostat 149,-. Så nu har jag nya fina kläder och är utvilad. Klar för att börja jobba igen! I morgon bitti är det dags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni hade det bra! Rea är alltid trevligt bara man hittar sånt som man kommer använda sen och inte bara köper för att de är billigt. Hälsa Familjen!

Kramar från Alexandra Öijerholm

Britt Lundberg sa...

Roligt att höra av Dej! Nej vi har faktiskt lärt oss, efter år av träning, att inte falla för plagg och prylar för de låga priserna. Jag har otaliga gånger köpt jeans från Lindex för 75,- som sen ingen någonsin använt - vad var vinsten med det? Vi hade faktiskt inköpslista och följde den. Därför var det extra kul med fynd. Idag går jag dessutom med högklackat! Hälsa med dig du också! Kram Britt