söndag, augusti 19, 2007

Inga datorer på hela min utbildning!

I går döptes Junie, omgiven av alla när och kära på en fantastisk plats med utsikt över skärgården i norra Saltvik. På altanen berättade prästen Jon Lindeman att Gud lovat att vara med Junie och oss alla andra vad som än händer i alla dagar. Gudmor Alexandra läste en vacker dikt och till kaffet underhöll alla morstar och morbröder proffsigt med brittisk pop och Per Gessle. Det var så fint.



På vårt dopkort skrev vi:
Barn är livets mirakel
En liten skyddsängel till Dig och en ask att
spara första locken i och senare dina
mjölktänder.


" Det krävs en hel by för att fostra ett barn"
Afrikanskt ordspråk


Vi vill gärna vara en del av den
gemenskapen.

Lycka till i livet Junie!

Britt & Ralf
Lisa, Erik och Johan

Jag är gudmor åt Junies pappa - kan man vara gurfarmor eller fargudmor? Det spelar inte så stor roll vad man kallas men det har verkligen varit en gåva att få följa David och nu hans lilla nya familj.

Det är på andra man märker att tiden går. Själv blir man ju inte äldre...(om jag ändå kunde infoga en smiley)

I vissa fall går utvecklingen fort. Jag är som märks ingen fena på datorer. Jag gick ut min utbildning 1988. Vi använde under mina studier inga datorer alls! Jag gick några timmar programmering - det var allt och senare minimalt användbart.

När jag skrev min avhandling hyrde jag en dator för 500 mk/månad. Då var jag på vågens framkant!

Inga kommentarer: