tisdag, oktober 13, 2015

Att tala om sandlåda - om politiskt trams - är att kränka barnen.

Sluta tala om sandlåda - ifall du menar att något är barnsligt eller saknar mognad.
Jag vill med bestämdhet säga att det kränker barnen!
Jag har idag varit på dagis och "jobbat" och kan konstatera att skulle vi vuxna uppträda som barnen gör gentemot varandra, om vi skulle vara lika varmhjärtade och om vi skulle vara lika öppna för förändring och ta saker och ting naturligt så skulle världen se betydligt bättre ut.
Jag pratade med 3-6 åringar i morse om politik. De undrade varför jag är talMAN när jag är kvinna. Deras högsta önskan var att det inte skulle bli krig och att vi ska ta väl hand om flyktigarna som kommer till Åland så småningom och att ingen borde vara utan tak överhuvudet eller hungrig Smiley heart. Underbara barn!!! Så kloka, varma och kärleksfulla.


Inga kommentarer: