söndag, november 04, 2007

Vackra politiker

Panelen i Ålands Radio diskuterade huruvida utseendet har påverkat möjligheten till politiskt inval. Diskussionen förde vidare till vad utstrålning och säkerhet ger för signaler och man frågade sig om man lär sig hur man skall förhålla sig.

Vad är skönhet? Jag hoppas vi värderar den inre i så fall och vad man verkligen åstadkommer.

Diskussionen fick mig att tänka på när jag i somras åkte med flygbussen i Bryssel. I ett område såg jag enorma affischer med närbilder på vackra retuscherade ansikten - både äldre och yngre. Jag trodde det handlade om reklam för hudkräm men när jag kom närmare såg jag att det faktiskt var valreklam det handlade om. Inte ett budskap bara super närbilder.

Det vore spännande att se hur den invalda församlingen ser ut - idel filmstjärnor?? Månntro det finns ett samband med att det i Belgien fortfarande inte finns någon regering?

Inga kommentarer: