söndag, november 18, 2007

Rgeringsprogram, budget och mycket mer

Det var länge sen... Jag har inte lämnat bloggandet men har haft oerhört stor arbetsbörda den senaste tiden. Som ni vet är Viveka Eriksson utsedd till lantråds kandidat och hon har valt att bilda regering tillsammans med mitt parti centern. Vi har nu under två veckors tid lyssnat på många organisationer och företag om hur de ser på samhällsutvecklingen och tagit till oss och funderat hur vi på bästa sätt kan tillvara ta den kunskapen. Jag har varit ledare för utbildnings- och kulturgruppen och i den har vi också hört mängder av sakkunniga för att sedan formulera ihop vårt förslag till program för området. Nu är det dags att få ihop alla delarna till en helhet.

Förutom allt detta skall den ordinarie ministersysslan med kansliavdelningen skötas. Budgetdebatten har engagerat oss alla och i slutet av veckan fick jag rycka in istället för lantrådet då alla regeringschefer för de lagstiftande regionerna träffades i Barcelona för att prata ihop oss om viktiga framtidsfrågor. Vi enades om att arbeta gemensamt för att lagstiftande regioner skall få talerätt inför EG-domstolen.

Jag hoppas jag skall få utrymme att ge ifrån mig livstecken lite oftare framöver.

Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer: