måndag, november 05, 2007

Storstädning i regeringen

Idag har talmannen tillkännagivit sitt förslag till lantrådskandidat - Viveka Eriksson. Lagtinget har också fördelat alla uppdrag i de olika utskotten. Själv arbetar jag på i expeditionsregeringen och tar alla lediga stunder till att städa mitt arbetsrum. Du milde tid vad jag samlat på mig papper under dessa tre år! Det märks att jag inte hunnit städa på hela perioden. Så här kanjag inte ha det många dagar till. Det verkar som pappershögarna bara växer när jag tar i dem. Vad skall man spara vad kommer jag att behöva någongång? Det kan man aldrig veta. För att få ordning i kaoset borde jag ta mig mera tid. Hittills har det blivit en liten stund här och en timme där. Det känns som det aldrig blir färdigt. Just nu råder ser det så besvärligt ut här så jag far hem och tar lite middagspaus sedan viker jag kvällen till att ta tag i oredan.

Inga kommentarer: