tisdag, november 27, 2007

Utbildnings- och kulturminister. Dag 1

Forsta dagen som kultur- och utbildningsminister - eller landskapsregeringeledamot med ansvar for kultur- utbildning, idrott och ungdom om vi skall vara korrekta.
Forsta dagen tillbringgar jag i Bryssel i Regionkommitten. Just nu har jag paus mellan tva moten och passar pa och kollar mailen. Som ni marker - inga skandinaviska prickar - jag har gjort som en klok bloggare tipsade mig om. Jag har valt prickbokstaver - men jag vet inte vilken tangent jag skall trycka pa for att hitta dem. Det blir lektion 2. Vet nagon?

Forsta fragan fran pressen var vantad - om hantverksskolan.Vad blir det nu egentligen? Jag svarar att vi fran landskapets sida vill fa igang en hantverksutbildning nu. Folkis har forutsattningar att utvecklas. Utgaende fran allt klokt som sagts i fragan skall vi sedan jobba vidare och se vad som ryms inom Folkis och vad som ev. battre skulle fungera pa Kungsgarden. Det som planeras till Kungsgarden ar mer an en utbildning - ett helt hantverkscentrum. Jag hoppas pa resultat snart sa att alla hantverkssugna skall kunna fa mer bildning. Vi skall tanka ut en helhet sedan forverkligar vi stegvis.

Inga kommentarer: