fredag, maj 09, 2008

Rivstart - ingen tid för bloggande

Jag kan konstatera att det är längesedan jag varit inne på min eller någon annans blogg. Ibland måste man prioritera och min inledande period som kultur- och utbildningsminister har varit minst sagt hektisk. Jag var en av de slumpmässigt urvalda som deltog i en undersökning som statistikcentralen gör för att kolla upp hur mycket man arbetar. Undersökningen sträckte sig över två veckor - en av dem var jag sjuk. Den veckan jag var sjuk visade sig att jag arbetade 38 timmar den "normala" veckan var jag uppe i 64! Det intressanta är att på den inledande frågan - hur många timmar jag uppskattat att jag arbetat svarade jag - drygt 40!?

Det är inte sunt - men allt har sin förklaring. Regeringen hade en tuff målsättning med vad som skulle avklaras inom regeringens första hundra dagar. Dessutom hade jag extra mycket press på mig genom finansutskottets krav på redovisning av olika projekts framskridande i första tilläggsbudget.

Nu är de hundra dagarna förbi och första tilläggsbudgeten lagt. Arbetet planerat både på kort och lång sikt - nu hoppas jag på en sundare arbetstakt och även lite utrymme för att åtminstone då och då stämma av med er bloggläsare.

Massor av spännande saker händer inom det här området och jag vill gärna dela med mig!
Ha en riktigt skön helg och njut av det underbara vädret!

Inga kommentarer: