måndag, maj 26, 2008

Bland sjöfåglar framför spegelblankt vatten

Hälsningar från Brändö. Jag har varit på skolbesök idag och är fylld av intryck av en nybyggd fin skola, ett fantastiskt bibliotek och en imponerande idrottshall. Men starkast intryck gjorde nog de frejdiga ungdomarna och personalen som alla vara engagerade i skolans innehåll och utveckling.

Nu sitter jag på Lappo. Hemma hos Veronica. Jag tittar ut över sjön som ligger nästan blank och solen värmer mig och det enda som hörs är fåglarna. Vilken lisa för en trött stadsbo!

I kväll skall jag vidare till Björkö där partiet har strategidiskussioner i kväll och hela dagen i morgon. "Jag borde bli centerpartist, så jag skulle komma oftare ut i skärgården" konstaterade en glad FS kvinna på färjan i morse med glimten i ögat. Välkommen!

Inga kommentarer: