måndag, september 04, 2006

Jag vill kombinera alternativ och traditionell vård

Jag har prövat på healing och är imponerad. Jag har behandlats med ackupunktur med god framgång. Jag tror på zonterapi som effektiv behandlingsmetod och som förebyggande insats. Självklart är massage välgörande.

Det finns många alternativa behandlingsformer som jag inte prövat på men jag är öppen och positiv att låta mig informeras och inspireras.

Med stor tillfredsställelse har jag noterat att ackupunkturen fått komma in i den tratitionella vården på Åland. På BB smärtbehandlas kvinnor vid förlossning och på A-kliniken ges ackupunktur för att lindra abstinens och ge avslappning.

Jag hoppas på mer samarbete mellan dessa båda "skolor".

I Danmark har man sedan en tid tillbaka välkomnat healing inom den traditionella vården. Patienter som kommer med diffusa symptom till läkarmottagningen remitteras till healing. Healingen kan utkristallisera var symptomen kommer ifrån. De medicinska insatserna blir därför rätt från början.

Hit skulle jag önska att vi också kom. Det skulle spara massor med pengar och tid och vånda hos både patienter och vårdpersonal.

Inga kommentarer: