fredag, december 15, 2006

Yrkesskolans vernissage gör mig glad - klockren!

Ålands yreksskola har skapat en utställning angående kvinnans rösträtt 100 år och hade vernissage idag på Åland museum. Det är samarbete mellan åk 2 på sociala linjen och multimedialinjen.

Jag blev så glad av att se den. Inte bara för att jag själv har en roll i utställningen utan för att den är så proffsigt gjord. Jag har själv intervjuats och mina uttalande finns med. Allt från första telefonkontakten till intervjutillfället - där man nogsamt informerade om att intervju bandades men bara för att de själva lättare skulle minnas vad jag sagt (inte ens alla journalister kommer ihåg att göra det!) - till presentationen har andats professionalism.

Att dessutom sociala linjen och multimedia samarbetar kring ett projekt andas nytänkande och att man funnit att det bästa resultatet får man om man samarbetar med sådana som kompletterar en själv. Klockrent!

Inga kommentarer: