måndag, augusti 31, 2015

Du avgör om jag behövs i politiken

Idag har jag skrivit på mitt samtycke för att kandidera i både lagtings- och kommunalvalet. Jag har hittills varit med i 20 år i kommunalpolitiken och 16 år ägnat mig åt politik på heltid. Jag har gjort mitt bästa varje dag och är beredd att fortsätta. Men det är du som avgör om jag behövs i politiken. Jag anses vara modig och jag vet att om det finns en vilja så finns det en väg. Men det krävs hårt arbete och det gillar jag. Jag har fått lösningar till stånd både på EU-nivå, i förhandlingar med Sverige, Finland såväl som på det lokala planet. Jag lever mitt liv som människor gör mest och får den viktigaste informationen om hur samhället fungerar ute i vardagen i verkligheten. Som talman har jag fått stå över de dagspolitiska frågorna för att på så sätt kunna leda arbetet i lagtinget på ett bra sätt representera hela lagtinget och representera Åland utåt. Även den uppgiften har jag uppskattat mycket. Oavsett på vilken nivå jag jobbat och vilken position jag haft har jag varit en och samma Britt. Jag kräver ordning och reda. Jag har ett starkt rättvisepatos som säkert kan få andra att tycka att jag är besvärlig ibland. Men jag är stolt över det för det är det som ger mig kraften och drivkraften till att stå upp för förändring när något inte står rätt till.

Inga kommentarer: