lördag, juli 11, 2015

Att springa är bra för huvudet och billigt

Att promenera och jogga är fantastiska motionsformer. Du kan göra det när som helst, var som helst, ensam eller tillsammans och samtidigt drar du i dig en massa härliga intryck och frisk luft. Kanske det billigaste sättet att motionera också. Kräver endast ett par bra skor. Jag kanske får statuera exempel för att det aldrig är för sent att börja. Vid 45 fick jag en pulsklocka av min man med uppmaningen att gå med en puls runt 130-140. Efter ett antal veckor uppsökte jag sportaffären och bad dem ändra inställningarna eftersom det numer är i det närmaste omöjligt att gå så hårt att pulsen går upp i de rekommenderade värdena. "Då är det dags att börja jogga" sa den vänliga expediten. Den känslan, på min första sköna joggingtur är svår att återge. Sen dess har jag luffat på. Ibland längre, ibland kortare. I vinter på löpband för att undvika skador. Jag har inga mål jag strävar mot. Tänjer inga gränser även om jag vet att de skulle ge bättre tider. Jag springer mest för huvudet. Fantastiskt mot stress och för god sömn. ‪#‎världensbästavardag‬

Inga kommentarer: