onsdag, januari 02, 2008

I doften av nybakt hemvete...

God fortsättning. Det känns i hela kroppen att det varit lite extra ledigt. Jag vet inte om det är det eller att vi nu har ett nytt år med nya möjligheter som gjort att alla runt omkring mig fullkomligen lyst av arbetslusta och inspiration. Härligt! Själv har jag jobbat med en ny lagstiftning kring studiecirkelverksamhet idag. Den gällande är från 1965 och är ett hinder för våra studieförbund att kunna utveckla sin verksamhet och jobba på ett modernt sätt. Det skall vi råda bot på.

Jag har också sprudlat av energi idag. Jag styrde kosan hem klockan fyra - med nytt vinterdäck på cykeln - perfekt tajmat - via butiken efter middagsmat. Snodde ihop en pasta med ädelostkyckling som åtminstone de äldre av barnen gillade. Därefter satte jag en hemvetedeg på jäsning. Under tiden tog jag mig på en joggingtur och nu sitter jag nyduschad vid datorn besvarat några mail och formuelerar ett blogginlägg samtidigt som jag gräddar hemvetekakorna. Snart får vi njuta av varm choklad och varm hemvete. Vilken dag!

Inga kommentarer: