onsdag, oktober 04, 2006

Riksdagsvalet - nu har jag bestämt mig

Efter noggrant och moget övervägande har jag beslutat mig för att inte kandidera i riksdagsvalet i mars nästa år.

Mitt argument för att inte kandidera är att jag efter att ha satt mig in i hur riksdagsarbetet fungerar och hur jag själv skulle vilja jobba dragit slutsatsen att jag kommer att hamna i en ohållbar situation.

Det jag går in för vill jag utföra med 100% ambition och engagemang. Jag anser att ett välutfört arbete i riksdagen skulle kräva att jag också borde satsa tid på umgänge utanför mötestider. Varje gång jag skulle prioritera Helsingfors skulle jag ha dåligt samvete över familjen och varje gång jag prioriterade familjen så skulle jag känna att jag inte gör ett bra jobb i Helsingfors. En känsla och slitning jag inte är beredd att utsätta mig för.

Jag trivs och stimuleras oerhört av det uppdrag jag har. Jag har kommit till att jag vill satsa 100% på de lokala valen hösten 2007.

Tack till alla er som trott på att jag skulle göra ett gott arbete i riksdagen och tusen tack till alla er som framhållit att jag gör största nyttan här hemma i det uppdrag jag har.

Inga kommentarer: